top of page
Kundinsiktutveckling, What is next

Kundinsiktsutveckling, för mer träffsäkra beslut

What is next kan hjälpa er med att:

  • genomlysa nuvarande kund- och marknadsundersökningar för att se hur dessa kan bli bättre

  • analysera och rekommendera vad ni behöver komplettera med för metoder för att få bättre kundinsikter i verksamheten

  • hur ni ska ta nästa steg vidare med resultatet i verksamheten


Jag upplever att många företag startat i gång en kundundersökning för ett visst antal år sedan, lagt extra fokus under en införandeperiod men att engagemanget sedan har dalat. Att det inte arbetas med resultatet så aktivt som det skulle behövas. Ibland är det också så att kundundersökningen (NKI) väcker fler och nya frågor, ”vad är det egentligen vi ska fokusera på för aktiviteter för att skapa en bättre kundupplevelse?”.

Med min mångåriga erfarenhet från kund- och marknadsundersökningar kan jag som en oberoende part genomlysa den eller de kundundersökningar och metoder som ni har i dag. Det handlar om att hjälpa er att sätta struktur, stödja och utbilda de personer som sedan ska förvalta resultatet vidare.

Jag kan rekommendera leverantörer och metoder utifrån era olika behov och syften. Jag kan assistera er med att lägga upp en plan för vilka undersökningsmetoder ni behöver, när och hur ni ska använda dessa. Därefter kan jag hjälpa er med implementering och se till att ni kommer igång. När ni sedan har organisationen och kompetensen att förvalta det vidare på egen hand lämnar jag över till er.

bottom of page