top of page
What is next, kundresekartläggning

Kundresekartläggning, för en bättre kundupplevelse

What is next kan hjälpa er med att:

  • starta upp kundresearbetet

  • kartlägga era kundresor

  • tydliggöra och implementera kanalstrategi utifrån era kundresor

Vilka företag säger inte att de har starkt kundfokus? Och visst har de flesta företag med i sina affärsplaner och strategier att de har ”kunden i fokus”. Det är jättebra och ett steg i rätt riktning men jag skulle vilja ställa frågan, har ni kundfokus eller har ni kundens fokus?

Att ha kundfokus innebär allt som oftast att en verksamhet utgår från sina egna processer och rutiner för att sedan testa av dessa gentemot kunderna. Att ha kundenS fokus innebär att vända på det. Det handlar om att förstå hur vi och vårt företag är en del i kundens liv och förstå vad som då är viktigt för kunden utifrån vad vi erbjuder. Det är då kundresor och kundresekartläggning kan vara ett effektivt verktyg för att fånga kundens perspektiv. Om vi inte kartlägger kundresor och var det skaver hos kunderna, finns det en risk att vi arbetar på i våra olika processer och kanske till och med missar det viktigaste skavet för kund.


What is next kan hjälpa er i ert kundresearbete och skapa en bättre kundupplevelse för era kunder och besökare oavsett var ni befinner er i processen.

bottom of page